-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7655 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

من راهم را گم كردهام درس بخوانمبا اينكه هوش آنرا ندارم و خودم هم علاقه ندارم يا بروم سر كار با اينكه به آدمهاي بيمدرك نگاه نميكنند. و سؤال بعدي: آيا من استخاره كردم و رشته مرا نشان داد منظور قرآن است و من در اين رشته ماندم آيا كار اشتباهي كردم كه استخاره كردم و به قرآن توسل كردم؟

راهمرا گم كردهام و نميدانم درس بخوانم يا كار كنم اين از مسائل مهم در زندگي هر جواني است، كه آينده او چگونه رقم بخورد،نكتة مهم در اين زمينه اين است كه تو بر اساس علاقه و استعداد و نيازي كه در جامعه احساس ميكني راه خويش را انتخاب كني، پس 3 ملاك را دقت كن.

1. علاقه: انسان در مسيري كه علاقه به آن نداشته باشد يا نميتواند از تمام ظرفيت و استعداد خود بهرهبگيرد و يا حداقل مجبور خواهد شد چند برابر مسيري كه علاقه به آن داشته تلاش كند كه اين نيز محتاج داشتن انگيزه است

2. استعداد: از اركان مهم هر كاري داشتن استعداد در آن زمينه است، انساني كه استعداد كار و چيزي را ندارد گرچه نميتوان گفت رسيدن به آن كار براي او ناممكن است ولي بهرحال بايد تلاش فوق العاده و طاقت فرسا براي رسيدن به آن هدف بنمايد.

3. نياز جامعه هم از ملاكهاي مهم در انتخاب راه آينده ماست. بنابراين با توجه به 3 نكته بايد راه آيندة خودرا انتخاب كني، وليكن برادر هاشم چون شما هنوز سال دوم دبيرستان هستيد، خوب است تا ديپلم درس خود را ادامه دهيد و پس از آن نسبت به آينده خود تصميم بگيريد، و اما در ارتباط با استخاره نظريات متفاوتي است، آنها كه استخاره را قبول دارند ميگويند، مربوط به وقتي است كه ما تمام وظيفة خود را در فكر و تأمل كردن و نيز مشورت با ديگران انجام داده و نتيجه اي نگرفتيم آنوقت سراغ قرآن برويم ولي در موردي كه شما نوشتهايد فكر ميكنيم بهتر اين است كه با توجه به ثمرات و علاقه و استعداد خود و مشورت با ديگران رشتة خود را انتخاب ميكرديد البته رجوع به قرآن بهرحال كار اشتباهي نبوده است كه از او نگران باشيد ولي همان قرآن ميگويد: ليس للانسان الّا ما سعي انسان به اندازة سعي و تلاش خود بهره خواهد برد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.